First blog post

Första månaden i Leiden!

img_2226

Jag har nu varit i Leiden i lite över en månad. Min första veckan här var OWL week (Orientation Week Leiden), denna vecka var väldigt lärorik och en bra start på terminen där man fick lära känna personer från hela världen. Veckan efter började mina kurser, jag kommer att skriva mer om dessa senare…

Hittills har jag hunnit med en tur till Rotterdam och en tur till Haag (Den Haag). Här är några bilder från Rotterdam bland annat på the cubic houses, Rotterdams’s market hall, the Erasmus Bridge och Windmills at Kinderdijk som dessutom är med på UNESCO World Heritage Site.

Några bilder från Haag där vi bland annat besökte Mauritshuis där Flickan med pärlörhänge av Johannes Vermeer hänger.

Och till sist eftersom man i Leiden firar den 3:e oktober sedan 1886 ( Den 3:e oktober är årsdagen då frigörelse från spanjorerna 1573-1574 ägde rum) kommer en bild även på detta.img_2258

Leave a Reply

